To jest tekst archiwalny z 2014-04-17 12:37:10
Zarządzenie nr 28/2011
Dyrektora Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej we Włocławku z dnia 5 grudnia 2011 r. w sprawie zasad zaciągania zobowiązań oraz dokonywania kontroli wstępnej w Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej we Włocławku
W celu zwiększenia kontroli i poprawy dyscypliny wydatków związanych z realizacją dostaw, usług oraz robót budowlanych, na podstawie § 6.ust.3 pkt. 4) Statutu Muzeum w powiązaniu z § 22 ust. 1 Regulaminu Organizacyjnego MZKiD oraz § 10 i § 22 Załącznika Nr 1 do Zarządzenia Nr 19/2010 z dnia 1.09.2010 r. w sprawie określenia sposobu prowadzenia kontroli zarządczej oraz zasad jej koordynacji w MZKiD we Włocławku, wprowadzam niżej wymienione zasady zaciągania zobowiązań finansowych.
§ 1.
Zobowiązania finansowe dotyczące dostaw, usług i robót budowlanych na rzecz MZKiD zaciąga się w formie pisemnej.
§ 2.
1. Zaciągnięcie jednostkowego zobowiązania finansowego na rzecz muzeum poniżej wartości jednostkowej 1 000 zł netto wymaga uprzedniego wypełnienia wniosku finansowego Załącznik nr 1 oraz uzyskania akceptacji dyrektora. 2. Zaciągnięcie zobowiązania finansowego na rzecz muzeum powyżej wartości jednostkowej 1 000 zł netto wymaga uprzedniego wypełnienia wniosku finansowego oraz uzyskania akceptacji osób upoważnionych na wniosku wg Załącznika nr 2. 3. Zaciągnięcie zobowiązania finansowego na rzecz muzeum powyżej wartości jednostkowej 7 000 euro wymaga zastosowania procedury określonej w Zarządzeniu nr 29/2011 Dyrektora MZKiD. 4. Stosowanie procedury, o której mowa w pkt 1-3 nie jest wymagana w przypadku: a) sytuacji wymagających podjęcia natychmiastowych działań (awaria, katastrofa budowlana itp.) b) usług artystów, twórców ludowych i rzemieślników reprezentujących unikalne zawody lub świadczących nietypowe (rzadkie) usługi. c) zakupów realizowanych na podstawie odrębnych przepisów (np. zakupu zabytków), d) zakupów paliwa i płynów eksploatacyjnych do samochodu służbowego, opłat drogowych, parkingowych itp. e) opłat pocztowych związanych z pracą sekretariatu muzeum.
Zasady zaciągania zobowiązań powyżej wartości 1 000 zł
§3.
1. Wniosek finansowy jest wystawiany przez dział merytoryczny w 2 egzemplarzach. 2. Oryginał wniosku finansowego po jego akceptacji jest załączany do pierwszej faktury/rachunku zakupu. 3. W przypadku pozostałych faktur objętych tym samym wnioskiem dział merytoryczny podaje na odwrocie faktury tylko numer wniosku, na podstawie którego dokonano zakupu.
§4.
1. Pracownik ds. zamówień i administracji opiniuje wniosek pod kątem obowiązku stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych i potwierdza obowiązek przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, albo zastosowanie procedury uproszczonej przewidzianej w odrębnym zarządzeniu. 2. Główny księgowy dokonuje klasyfikacji wydatków oraz potwierdza ich zgodność z rocznym planem finansowym MZKiD.
§ 5.
1. Umowy sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach; jeden dla wykonawcy, drugi dla Działu Księgowości. 2. Pracownik ds. zamówień i administracji – przechowuje kopie umów jedynie w przypadku zawarcia umowy w trybie ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
§ 6.
1. Projekt umowy jest przekazywany do Radcy Prawnego, który prowadzi obsługę prawną MZKiD w celu zaopiniowania pod kątem zgodności zapisów umowy z obowiązującymi przepisami prawa oraz pod kątem zgodności zapisów umowy z innymi regulacjami wewnętrznymi obowiązującymi w muzeum. 2. Radca Prawny potwierdza zaopiniowanie umowy parafując egzemplarz umowy pozostający w jednostce na każdej stronie, a na ostatniej stronie zamieszcza swój podpis wraz z imienną pieczątką.
§ 7.
1. Zaopiniowana przez Radcę Prawnego umowa wymaga akceptacji Głównej Księgowej. 2. Podpis Głównej Księgowej na umowie oznacza brak uwag co do warunków finansowych zawartych w umowie oraz gwarancję zabezpieczenia środków na realizację umowy w planie finansowym.
§ 8.
Sekretariat muzeum rejestruje umowę/ zlecenie/ zamówienie po jej podpisaniu w rejestrze zawierającym nr kolejny w roku/ symbol działu/rok zawarcia umowy.
§ 9.
Umowa zawierająca wszystkie wymagane podpisy przed zarejestrowaniem przedkładana jest do podpisu Dyrektorowi MZKiD.
§ 10.
1. Naruszenie w/w procedury zawierania oraz realizacji umów jest naruszeniem obowiązków służbowych. 2. Treść zarządzenia zostaje opublikowana na stronie internetowej muzeum. 3. Do upowszechnienia treści zarządzenia zobowiązani są Kierownicy Oddziałów i Działów muzeum. 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 r.
|